10 φυτικές γλυκαντικές ουσίες: γλυκαθείτε με φυσικό τρόπο!


Όλοι μας χρειαζόμαστε μια ποσότητα ζάχαρης μέσα στην ημέρα καθώς είναι σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και έχει μια γλυκιά γεύση που μας αρέσει. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πολλές γλυκαντικές ουσίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις διατροφικές ανάγκες  και προτιμήσεις του καθενός. Σας δίνουμε μια λίστα με 10 φυσικά γλυκαντικά για να διαλέξετε το καλύτερο για εσάς!

sweeteners2

 

1. Η ΚΟΙΝΗ ΖΑΧΑΡΗ

Η λευκή κρυσταλλική ζάχαρη αποτελεί το πιο κοινά χρησιμοποιούμενο γλυκαντικό που αποτελεί και ταυτόσημο της λέξης «ζάχαρη». Προέρχεται είτε από ζαχαροκάλαμο ή τεύτλα και αποτελείται από 50% φρουκτόζη και 50% γλυκόζη. Έχει 45 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας και λόγω της επεξεργασίας που έχει υποστεί δεν έχει καμία επιπλέον θρεπτική αξία για τον οργανισμό.

table sugar

 

2. ΑΝΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟΣ ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΟΣ ΧΥΜΟΣ ΖΑΧΑΡΟΚΑΛΑΜΟΥ

Αυτή η γλυκαντική ουσία ξεχωρίζει για την ελάχιστη απώλεια της αρχικής γεύσης, για το χρώμα και τα θρεπτικά της συστατικά. Διατηρεί μια ελαφριά γεύση μελάσας που είναι φυσικό στη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο. Ο αφυδατωμένος χυμός ζαχαροκάλαμου περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά: σίδηρο, ασβέστιο, Β6 και κάλιο που βρέθηκαν στα μελάσα του φυτού. Έχει χαμηλότερη σακχαρόζη από την επιτραπέζια ζάχαρη, ενώ είναι ίσο σε θερμίδες.

cane sugar

 

3. ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΜΕΛΙ

Αποτελεί μία από τις μόνες γλυκαντικές ουσίες που είναι ιδανική για καθημερινή χρήση και εύκολα διαθέσιμη, εντελώς μη επεξεργασμένη. Διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά, όταν παραλείπεται η παστερίωση και συχνά περιέχει γύρη. Πολλοί άνθρωποι έχουν βελτιώσει τα συμπτώματα της εποχικής αλλεργίας με την κατανάλωση ακατέργαστου μελιού, λόγω της γύρης που ενεργεί ως μια μορφή εμβολιασμού κατά των αλλεργιογόνων. Επίσης, το μέλι περιέχει αντιοξειδωτικά και έχει 64 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας, αλλά επειδή είναι πιο γλυκό από την κοινή ζάχαρη μπορείτε να το καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα και να έχετε μικρότερη θερμιδική πρόσληψη.

honey

 

4. ΣΙΡΟΠΙ ΣΦΕΝΔΑΜΟΥ

Είναι μια ελάχιστα επεξεργασμένη τροφή, και περιέχει ψευδάργυρο και μαγγάνιο που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες βρίσκονται σε ελαφρώς υψηλότερες συγκεντρώσεις από ό, τι στο μέλι. Περιέχει περίπου 50 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας.

maple_syrup-pour

 

5. ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΡΥΔΑΣ

Φτιάχνεται από τα δέντρα καρύδας και περιέχει ίχνη ποσοτήτων βιταμίνης C, κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, σίδηρο και χαλκό. Το σημαντικό πλεονέκτημα της ζάχαρης καρύδας είναι ότι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι η ζάχαρη καρύδας είναι χαμηλή σε γλυκόζη και αποτελεί μια σημαντική εναλλακτική λύση στη ζάχαρη για τους διαβητικούς, επειδή δεν προκαλεί αιχμές του σακχάρου στο αίμα. Η ζάχαρη καρύδας περιέχει 45 θερμίδες, το ίδιο όπως η κοινή ζάχαρη.

coconut-sugar

 

6. ΣΙΡΟΠΙ ΑΓΑΥΗΣ

Η αγαύη περνά μέσα από πολλές χημικές διεργασίες για να γίνει σιρόπι, και είναι πολύ υψηλότερη σε περιεκτικότητα φρουκτόζης ακόμη και από το σιρόπι αραβοσίτου. Μερικά προϊόντα αγαύης μπορεί να περιέχουν έως και 92% φρουκτόζη. Πολλοί διαβητικοί επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν αγαύη, καθώς έχει πολύ χαμηλό ποσοστό γλυκόζης και είναι κατάλληλη. Η αγαύη έχει πιο γλυκιά γεύση από την κοινή ζάχαρη, αλλά περιέχει επίσης 20 περισσότερες θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας.

agave

 

7. ΖΑΧΑΡΗ ΑΠΟ ΧΟΥΡΜΑΔΕΣ

Η ζάχαρη από χουρμάδες αλέθεται αλλά δεν διαλύεται με αποτέλεσμα η χρήση της να είναι περιορισμένη και ως εκ τούτου να λειτουργεί καλύτερα ως επικάλυψη σε ένα πιάτο. Φτιάχνεται από αποξηραμένους χουρμάδες που έχουν πολτοποιηθεί και συνδυάζονται με έλαιο βρώμης. Περιέχει 10 θερμίδες ανά κουταλάκι του γλυκού, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και είναι πλούσια σε κάλιο και σίδηρο.

date sugar

 

8. ΣΤΕΒΙΑ

Η στέβια είναι 40 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη στην ακατέργαστη μορφή της, η οποία είναι αρχικά ένα πράσινο χορτάρι. Φαίνεται λοιπόν σαν μια μεγάλη εναλλακτική λύση για την κοινή ζάχαρη, αλλά δυστυχώς, συχνά η στέβια αναμιγνύεται με επεξεργασμένα συστατικά όταν πωλείται στα καταστήματα. Εξαιτίας αυτού, δεν θεωρείται από πολλούς ότι είναι μια φυσική γλυκαντική ουσία.

stevia

 

9. ΣΙΡΟΠΙ ΑΠΟ ΒΥΝΗ ΚΡΙΘΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΦΕ ΡΥΖΙ

Κανένα από τα δύο δεν περιέχει φρουκτόζη, και είναι ένα υποπροϊόν από μουσκεμένο κριθάρι ή ρύζι. Η βύνη κριθαριού είναι αργή στην πέψη και αποτρέπει τις αιχμές του σακχάρου στο αίμα σε αντίθεση με τις περισσότερες άλλες γλυκαντικές ουσίες. Στην κοκκώδη μορφή το σιρόπι βύνης κριθαριού αποτελεί ένα καλό υποκατάστατο για την καφέ ζάχαρη, και είναι η πιο υγιεινή εναλλακτική λύση που περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες μαζί με μαλτόζη και γλυκόζη.

barley malt

 

10. ΖΑΧΑΡΗ ΑΠΟ ΦΡΟΥΤΑ

Φτιάχνεται από τους χυμούς φρούτων όταν μαγειρευτούν και αφήσουν ένα παχύ σιρόπι που στη συνέχεια καταψύχονται. Περιέχει πολύ φυσικές, μη επεξεργασμένες γλυκαντικές ουσίες που έχουν ελαφρές γεύσεις, ανάλογα με τα φρούτα από τα οποία προέρχονται. Το μήλο και τα σταφύλια χρησιμοποιούνται πιο συχνά, σε αντίθεση με  ανανά, ροδάκινο και αχλάδι. Προσοχή: ο συμπυκνωμένος χυμός φρούτων σημαίνει ότι όλα τα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται για τον καρπό θα επικεντρωθούν σε αυτόν, οπότε χρειάζεται προσοχή στη διαλογή βιολογικών φρούτων.

fruit


 

Από τα παραπάνω επιλέξτε τη ζάχαρη που είναι κατάλληλη για εσάς, την οικογένειά σας και τις ανάγκες σας με μέτρο και σε συνδυασμό με σωστή διατροφή!

Πηγή:http://dailymom.com/ 

Κατηγορίες: η «Σοφία» του timimas