10 τροφές για την καταπολέμηση του άγχους


Όλοι περνάμε δύσκολες περιόδους ανασφάλειας και άγχους. Υπάρχουν όμως απλοί τρόποι να αντιμετωπίσουμε το στρες και να βοηθήσουμε στην καταπολέμησή του. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι η καθημερινή μας διατροφή που χρειάζεται να περιλαμβάνει ορισμένες τροφές που συμβάλλουν στη μείωση του άγχους και όχι πρόχειρο φαγητό με κακά λιπαρά.

antistress foods

Σας παρουσιάζουμε 10 τροφές παρακάτω, που βοηθούν στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, στην ανακούφιση από την ένταση, και ενισχύουν μια συναισθηματική αντίδραση που θα σας κάνει να νιώσετε λιγότερο άγχος. Δείτε αναλυτικά τις τροφές αυτές:

 

1. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

green leafy

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι περιέχουν φολικό οξύ, το οποίο παράγει ντοπαμίνη, μια χημική ουσία του εγκεφάλου που προκαλεί ευχαρίστηση βοηθώντας να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας και να παραμείνετε ήρεμοι. Μέσα από έρευνες οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η υγιεινή διατροφή συμβάλλει στη θετική διάθεση που έχουμε για την επόμενη μέρα.

2. Στήθος γαλοπούλας

turkey-breast-

Η τρυπτοφάνη, το αμινοξύ που βρίσκεται σε τροφές που περιέχουν πρωτεΐνες, βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης που αποτελεί τη χημική ουσία που ρυθμίζει την πείνα και τα συναισθήματα της ευτυχίας και της ευημερίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Σε μελέτες που πραγματοποιήθηκαν φάνηκε ότι άτομα που λάμβαναν τρυπτοφάνη από τη διατροφή τους είχαν θετικότερη διάθεση.  Άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη περιλαμβάνουν τα καρύδια, οι σπόροι, τα ψάρια, οι φακές, βρώμη, τα φασόλια, και τα αυγά.

 

3. Βρώμη

granola-oatmeal

Εάν είστε φαν των υδατανθράκων μπορείτε να προτιμήσετε τους σύνθετους υδατάνθρακες όπως τη βρώμη, που βοηθούν στην καλή διάθεση και στη σταθεροποίηση της γλυκόζης στο αίμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί για την έκκριση σεροτονίνης που συμβάλει στη θετική διάθεση.

 

4. Γιαούρτι

superfood-yogurt

Πολλές είναι οι φορές που το άγχος έχει αρνητικές επιπτώσεις στο έντερο και το γιαούρτι είναι μια τροφή που μπορεί να βοηθήσει στα αρνητικά συμπτώματα. Επίσης περιέχει ασβέστιο και πρωτεΐνη που θα συνεισφέρουν θετικά στη διατροφή σας.

 

5. Σολωμός

salmon-

Όταν είστε σε κατάσταση στρες, μπορεί να αυξηθούν ορισμένες ορμόνες του άγχους, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. Σύμφωνα με ειδικούς τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στο σολωμό διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων των ορμονών του στρες.

 

6. Blueberries/ Μύρτιλα

bluberries healthy

Τα αντιοξειδωτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα μούρα συμβάλλουν στην υπεράσπιση του οργανισμού σας απέναντι στο στρες και  βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους.

 

7. Μαύρη σοκολάτα

dark chocolate

Η τακτική κατανάλωση μαύρης σοκολάτας μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων του άγχους σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει τις ορμόνες του στρες, συμπεριλαμβανομένης της κορτιζόλης. Επίσης, τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το κακάο ενεργοποιούν τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων με αποτέλεσμα να μειώνεται η αρτηριακή πίεση και να βελτιώνεται η κυκλοφορία. Τέλος, η μαύρη σοκολάτα περιέχει μοναδικές φυσικές ουσίες που δημιουργούν ένα αίσθημα ευφορίας, αρκεί βέβαια να καταναλώνετε ποικιλίες που περιέχουν τουλάχιστον 70% κακάο.

 

8. Γάλα

milk-

Το γάλα αποτελεί μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης D, μια θρεπτική ουσία που μπορεί να ενισχύσει την ευτυχία. Μια μελέτη του UCL Institute of Child Health του Λονδίνου έδειξε ότι οι άνθρωποι που είχαν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D είχαν μειωμένο κίνδυνο διαταραχών πανικού σε σύγκριση με άτομα με χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D. Άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι ο σολομός, οι κρόκοι αυγών, και τα δημητριακά.

 

9. Σπόρια

seed-

Ο λιναρόσπορος, οι σπόροι κολοκύθας, και οι ηλιόσποροι αποτελούν σημαντικές πηγές μαγνησίου (όπως και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί και τα ψάρια). Έρευνες έχουν δείξει ότι το μαγνήσιο μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και της κόπωσης.

 

10. Κάσιους

cashews

Τα κάσιους περιέχουν ψευδάργυρο, ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους. Αυτό είναι πιθανό επειδή ο ψευδάργυρος επηρεάζει τα επίπεδα μιας χημικής ουσίας που επηρεάζει τη διάθεση. Επίσης τα κάσιους είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και πρωτεΐνες, και έτσι αποτελούν το ιδανικό σνακ στη διατροφή σας.

 

Πηγή: http://www.health.com/

Κατηγορίες: η «Σοφία» του timimas