5 γευστικά μπαχαρικά και τα οφέλη που μπορούν να έχουν για την υγεία μας


Τα μπαχαρικά έχουν κατακλύσει για τα καλά τις κουζίνες αφού πλέον είναι πολύ διαδεδομένη η χρήση «ψαγμένων» και μη μπαχαρικών στο μαγείρεμα. Μας αρέσουν γιατί προσφέρουν ιδιαίτερη γεύση στο φαγητό και έξτρα απόλαυση στον ουρανίσκο μας.

cover5

Όμως υπάρχει μία άλλη παράμετρος που αναδεικνύει τη σημαντικότητα των μπαχαρικών για την υγεία μας και πολλοί δεν τη γνωρίζουμε: αρκετά μπαχαρικά διαθέτουν ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό! Ακολουθεί μία λίστα με 5 μπαχαρικά και τα δυνητικά οφέλη που μπορούν να έχουν στην υγεία μας.

Τα μπαχαρικά ιδανικά όχι μόνο στο μαγείρεμα αλλά και στην υγεία; Μία λίστα με 5 αγαπημένα μπαχαρικά και τα οφέλη τους!

 

ΚΑΝΕΛΑ

Η κανέλα είναι ένα αγαπημένο μπαχαρικό που πολλοί το προτιμούν, είτε στον καφέ τους είτε στη βρώμη και δικαίως αφού αποτελεί ένα από τα πιο νόστιμα και υγιεινά μπαχαρικά. Η κανέλα χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για τις ευεργετικές της ιδιότητες από την καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος μέχρι την ανακούφιση της αρθρίτιδας. Ενώ η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων κανέλας μπορεί να είναι τοξική, σύμφωνα με μελέτες μια μικρές δόσεις την ημέρα μπορούν να γίνουν πολύ ευεργετικές για τον οργανισμό μας.

cinnamon-for-the-heart

  • Έλαιο κανέλας χρησιμοποιείται για να καθαρίσει τη συμφόρηση και να διαλύσει τη βλέννα από ένα κοινό κρυολόγημα. Αυτή η θεραπεία χρησιμοποιείται συνηθέστερα σε συνδυασμό με τσάι και φρέσκο ​​τζίντζερ.
  • Η αρωματοθεραπεία με κανέλα ανακουφίζει από τους πονοκεφάλους και τις κράμπες της περιόδου και μπορεί να μειώσει τους ρευματικούς πόνους και τους μυϊκούς σπασμούς.
  • Θεωρείται από ορισμένους ιατρούς ως αντι-ιικό και αντισηπτικό, και μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της κυκλοφορίας.

 

ΚΟΥΡΚΟΥΜΑΣ

Ενώ η ακριβής προέλευσή του κουρκουμά είναι άγνωστη,  πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια. Θεωρήθηκε ότι αρχικά χρησιμοποιούνταν ως χρωστική ουσία λόγω του πλούσιου χρώματος του, και στη συνέχεια ως καρύκευμα. Έχει πολύ παρόμοια γεύση με το σαφράν, και συχνά χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο για βέλτιστα αποτελέσματα για την υγεία.

Turmeric 3

 

  • Στην κινεζική ιατρική χρησιμοποιούσαν τον κουρκουμά για να καταπολεμούν λοιμώξεις και φλεγμονές.
  • Η κουρκουμίνη, το κύριο συστατικό του κουρκουμά, έχει βρεθεί να μπλοκάρει ένα ένζυμο που προκαλεί καρκίνο της κεφαλής και του αυχένα σε πρόσφατες μελέτες.
  • Μελέτες έχουν δείξει ότι ο κουρκουμάς έχει τη δυνατότητα να δράσει ως σημαντικό αντιοξειδωτικό, πιθανώς προλαμβάνοντας καρκίνους όπως του προστάτη, του δέρματος και του παχέος εντέρου.
  • Έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντι-φλεγμονώδη σε εργαστηριακές δοκιμές.

 

ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΑ

Η μαντζουράνα είναι η γλυκιά, φίνα ξαδέλφη της ρίγανης. Μπορεί να διακριθεί εύκολα από τη ρίγανη, ωστόσο, από τα μικροσκοπικά λευκά λουλούδια που φυτρώνουν από το κέντρο των φύλλων της. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι η μαντζουράνα εκπροσωπεί την οικογενειακή ευτυχία. Με λιγότερο έντονη γεύση από τη ρίγανη, η μαντζουράνα είναι τέλεια για να προσθέσετε σε ιταλικά πιάτα όπως ζυμαρικά, πίτσες και σαλάτες.

marjoram1

  • Θεωρείται ένα από τα πιο αρωματικά βότανα και είναι γεμάτη από αντιοξειδωτικά, γι’αυτό χρησιμοποιείται συχνά ως ένα αιθέριο έλαιο για αρωματοθεραπεία και μασάζ για την ανακούφιση από μυϊκούς πόνους.
  • Η κατανάλωση τσαγιού μαντζουράνας πιστεύεται ότι βοηθά στην πέψη και στις μικρές στομαχικές διαταραχές.
  • Χύνοντας ζεστό νερό πάνω από κλωναράκια μαντζουράνας και αναπνέοντας σε αναθυμιάσεις του είναι γνωστό ότι δρα αποσυμφορητικά για το κοινό κρυολόγημα και τη βρογχίτιδα, ακόμη και βοηθάει στο άσθμα και αναπνευστικά προβλήματα.

 

ΤΖΙΝΤΖΕΡ-ΠΙΠΕΡΟΡΙΖΑ

Το τζίντζερ αποτελεί ένα βασικό συστατικό παγκοσμίως για χιλιάδες χρόνια. Αναφορές για τις φαρμακευτικές του χρήσεις έχουν βρεθεί στα πρώτα ιατρικά βιβλία από την Κίνα και την Ινδία. Ενώ το τζίντζερ έχει μια ισχυρή ιδιαίτερη γεύση που μπορεί να μην αρεστή σε μερικούς, τα οφέλη του για την υγεία δεν μπορεί να αμφισβητηθούν.

ginger2

  • Το τζίντζερ είναι πιο γνωστό για την καταπραϋντική του ιδιότητα καθώς βοηθάει στη γρήγορη ανακούφιση των συνεπειών της καούρας, της ναυτίας, των στομαχικών διαταραχών, της διάρροιας και της πρωινής αδιαθεσίας. Μπορείτε να το βρείτε σε μορφή τσαγιού, ελαίου και καραμέλας.
  • Σε ορισμένες μελέτες έχει βρεθεί το τζίντζερ αποτελεί ένα ευεργετικό αντι-φλεγμονώδες, λόγω των υψηλών επιπέδων της ουσίας gingerol που το καθιστά ως μια σημαντική φυσική θεραπεία για πονοκεφάλους, ελαφριούς πόνους στο σώμα και ακόμη για ορισμένες περιπτώσεις αρθρίτιδας.
  • Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν συνήθως τσάι τζίντζερ αναμειγμένο με μαύρη ζάχαρη για να ανακουφίσουν τις κράμπες της περιόδου.
  • Πιστεύεται ότι είναι ευεργετικό στη θεραπεία του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης.

 

ΚΟΛΙΑΝΔΡΟΣ

Ο κόλιανδρος έχει μία ιδιαίτερη μυρωδιά αλλά χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική. Οι νόστιμοι σπόροι του χρησιμοποιούνται σε πολλά επιδόρπια και γλυκά στην ινδική κουζίνα και όχι μόνο. Εκτός από τη μοναδική γεύση του, ο κόλιανδρος έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

coriander2

  • Ο κόλιανδρος πιστεύεται ότι συμβάλει στη μείωση της φλεγμονής του δέρματος λόγω των αντι-ρευματικών και αντι-αρθριτικών ιδιοτήτων των δύο από τα συστατικά του – της κινεόλη και του λινελαϊκού οξέος.
  • Πλούσιος σε αντιοξειδωτικά διαθέτει σημαντικές απολυμαντικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες.
  • Είναι γνωστό για την ενίσχυση του σε θέματα του στομάχου, όπως η διάρροια και η διατήρηση καλής πέψης.
  • Ορισμένα οξέα που περιέχει ο κόλιανδρος έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.
  • Η κατανάλωση του έχει δείξει θετικά αποτελέσματα στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υπέρταση.
  • Πολλοί άνθρωποι στρέφονται στην κατανάλωση κόλιανδρου διότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των αλλεργικών τους συμπτωμάτων λόγω των αντιισταμινικών ιδιοτήτων του.

 

Υπάρχουν τόσα πολλά οφέλη για την υγεία σε βότανα και μπαχαρικά. Αυτή η λίστα αποτελεί μόνο ένα μικρό τμήμα των θετικών επιπτώσεων που μπορούν να έχουν για σας!

spices

Πηγή: http://dailymom.com

Κατηγορίες: η «Σοφία» του timimas