Πώς να αποφύγεις τους «κινδύνους» που κρύβει το σουπερμάρκετ για την τσέπη σου!

Μπορεί οι αγορές στο σουπερμάρκετ να είναι για όλους μας μία ρουτίνα και εβδομαδιαία διαδικασία αλλά θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι για τους «κινδύνους» που κρύβουν… Η αλήθεια είναι ότι κάθε κατάστημα είναι σχεδιασμένο στρατηγικά και βασισμένο στην ανθρώπινη ψυχολογία. Για παράδειγμα τα λουλούδια στην είσοδο σε βάζουν σε μία καλή διάθεση πριν ξεκινήσεις τις αγορές σου και η μουσική σε κάνει να ξεχνάς πόση ώρα περνάς μέσα στο κατάστημα… Μπορείς παρόλα αυτά να αναγνωρίσεις αυτές τις έξυπνες τακτικές που εφαρμόζουν και να μην ξεγελιέσαι στις αγορές σου!
Ψωνίζοντας μέσα στο κατάστημα
Όπως θα έχεις παρατηρήσει όταν χρειάζεσαι μόνο γάλα ή ψωμί από το σουπερμάρκετ και το επισκέπτεσαι, θα χρειαστεί να διανύσεις όλο το κατάστημα και να περάσεις από τους περισσότερους διαδρόμους για να το βρεις. Αυτό φυσικά γίνεται επίτηδες, καθώς τα βασικά είδη τοποθετούνται στο τέλος του καταστήματος ώστε να περάσεις και από τα υπόλοιπα προϊόντα προτού φτάσεις σε αυτά και να μπεις στη διαδικασία να κάνεις επιπλέον αγορές.
Από την άλλη τα προϊόντα λιχουδιές τοποθετούνται μαζί και ενθαρρύνουν τις αυθόρμητες και συνδυαστικές αγορές γι’αυτό χρειάζεται να έχεις προγραμματίσει τη λίστα των αγορών σου πριν πας στο κατάστημα.
Τα ράφια του σουπερμάρκετ είναι στρατηγικά τοποθετημένα. Τα ακριβότερα προϊόντα είναι αποθηκευμένα σε ύψος αντίστοιχο με το μάτι του καταναλωτή προκειμένου να είναι εύκολα ορατά και να παρακινούν τον αγοραστή να τα πάρει δίχως δεύτερη σκέψη. Από την άλλη τα φθηνότερα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε χαμηλότερα ράφια.
Τα προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά είναι τοποθετημένα στο ύψος των παιδιών ώστε να τα βλέπουν και να παρασύρονται σε αγορές.
Το σημαντικό λοιπόν είναι να κοιτάμε σφαιρικά στο κατάστημα αναζητώντας στα ράφια τις καλύτερες προσφορές σε αυτά τα προϊόντα που πραγματικά χρειαζόμαστε.
Ένα άλλο κόλπο που εφαρμόζεται από τα σουπερμάρκετ είναι να βάζουν ένα μεγάλο προϊόν-έκθεμα ενθαρρύνοντας την αγορά του και να δημιουργούν την εντύπωση ότι είναι σε προφορά ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι όποτε δε συντρέχει λόγος να το αγοράσεις. Πρέπει λοιπόν να μην εντυπωσιάζεσαι από τέτοιες ενέργειες αλλά να αναζητάς τις αληθινές προσφορές και να είσαι σίγουρος ότι επέλεξες την καλύτερη.
Τέλος ένα σύνηθες κόλπο που συναντάται σε όλα τα καταστήματα είναι τα προϊόντα που τοποθετούνται δίπλα στις ουρές των ταμείων, όπως τσίχλες, σοκολάτες, αναπτήρες, γλειφιτζούρια και πολλά άλλα. Απλά σκέψου ότι αφού δεν τα αγόρασες πριν και δεν τα έβαλες στο καρότσι σου σημαίνει ότι δεν τα χρειάζεσαι ούτε τώρα που περιμένεις στο ταμείο!
Έξτρα συμβουλές
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τις αγορές στο σουπερμάρκετ είναι να τις κάνεις την κατάλληλη χρονική στιγμή, καθώς δε συνιστάται να ψωνίζεις όταν πεινάς!
Επίσης χρειάζεται προσοχή στις προωθητικές ταμπέλες «Αγόρασε το τώρα!» και «Προσφορά 2 ευρώ» γιατί δεν αναφέρεται η αρχική τιμή του προϊόντος, που ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει προκειμένου να κρίνει εάν πρόκειται για συμφέρουσα αγορά ή όχι.
Εάν θες να αγοράσεις φρέσκα προϊόντα είναι καλύτερα να επιλέγεις την αγορά τους όταν είναι η εποχή τους διότι διαφορετικά θα χρειάζεται να τα πληρώνεις ακριβότερα και επίσης δε θα έχουν την ίδια φρεσκάδα και νοστιμιά.
Επομένως μπορείς να μειώσεις τον εβδομαδιαίο λογαριασμό σου στο σουπερμάρκετ όταν γνωρίζεις τι είναι αυτό που θες και δεν παρασύρεσαι από αυτά που το κάθε κατάστημα θέλει να αγοράσεις. Συνοψίζοντας…
- Κάνε λίστα αγορών με αυτά που χρειάζεσαι και μην παρασύρεσαι σε αυθόρμητες και περιττές αγορές
- Πάντα να προσπαθείς να υπολογίσεις την καλύτερη προσφορά ώστε να είσαι σίγουρος ότι δε σε εξαπατούν
- Πήγαινε στο σουπερμάρκετ για μεγάλες αγορές και απέφυγε την αγορά πχ. μόνο για γάλα που μπορεί να σε οδηγήσει σε περεταίρω έξοδα.
Το να γνωρίζεις τις τακτικές των σουπερμάρκετ σε κάνει πιο υπεύθυνο αγοραστή και σε βοηθάει σημαντικά στο να εξοικονομείς χρήματα από τις αγορές σου!
Πηγή: http://www.savethestudent.org
Κατηγορίες: Tips οικονομίας